2016 m. birželio 4 d., šeštadienis

Lidl: pavadinimas už 1000 markių

1858 m. Pietų Vokietijos Heilbronno mieste prekybininkas Lidlas su kompanija atidarė prieskonių ir pietų vaisių parduotuvę. Parduotuvė, ko gero, nešė pelną, kadangi yra užfiksuota 1905 m. nuotraukoje. 

Netrukus prie kompanijos prisijungė toks Josefas Schwarzas ir tapo jos dalininku. Taip Lidlo firma virto bendra Lidlo ir Schwarzo kompanija, pradėjusią prekiauti pačiais įvairiausiais maisto produktais. 


 1905 m. Lidlas ir Ko. Prieskonių ir vaisių iš pietų kraštų parduotuvė 

1944 m. įmonės veiklą nutraukė karas, tačiau pokario metais veiklą Schwarzo šeimai pavyko atkurti. Tiesa, jau be buvusio partnerio Lidlo.

1973 m., įmonei pradėjus kurti nuosavą parduotuvių tinklą, iškilo klausimas dėl pavadinimo. Iš pradžių siūlomas „Schwarzo prekyba“ (Schwarz markt) nelabai tiko, nes vokiečių kalboje taip pat reiškė „juodąją rinką“ (Schwarz, vokiškai – juodas).

Ir čia J. Schwarzo sūnus Dieteris prisiminė skambią buvusio tėvo partnerio Lidlo pavardę. Tiesa, teisę ją naudoti kaip prekybos ženklą jis nusipirko iš kažkokio mokytojo Ludwigo Lidlo už 1000 Vokietijos markių.